1989 година
Ръжево Конаре – почти целия ден преди състезанието бе валяло дъжд.Пистата бе мека и хлъзгава.Твърде важен бе добрия старт,защото само първият се спасяваше от фонтаните кални пръски,които извираха под колелата на мотоциклета му.Още в първа серия Р.Наги показа толкова силна и сигурна езда,че просто не можехме да проумеем какво бихме могли да му противопоставим.Н.Манев също започна уверено,но отстъпи пред двамата унгарци.Петранов падна във втората си серия и това като,че ли го разколеба.
1.Р.Наги /Унг/
2.Ш.Кабай /Унг/
3.Н.Манев
В.Търново – предполагахме,че този кръг ще хвърли известна светлина за възможностите на най-сериозните кандидати за челните места в крайното класиране.Развоят на събитията обаче така разбърка нещата,че прогнозите станаха невъзможни,а това предвещаваше още по-оспорвана борба в следващите кръгове.Мнението на треньора Александър Петров бе много точно:”Голямото напрежение взе своите жертви”,в този старт пролича колко важна е психическата устойчивост.Пистата коренно се различаваше от тази в Р.Конаре и ст.стреньорът Георги Пеев даде точни указания за подготовката на машините,за тактиката на нашите представители и Г.Петранов извлече максимума от съветите.Характерно за кръга,е че двама от лидерите –Р.Наги и Н.Манев останаха извън първата шестица поради повреди в машините и в оставащите два кръга те трябва да се стремят към максималното,тъй като „изконсумираха” най-слабия си резултат,който не влиза в крайното класиране.Засега това изостря „апетита” на техните подгласници.Този път Г.Петранов беше спокоен,не направи никаква грешка и събра максималния брой точки.
1.Г.Петранов
2.Ш.Кабай
3.З.Йорданов
Търговище – напрежението продължи да расте.На пистата в Търговище възможностите си показа и Х.Шатцер.Наги отново вървеше уверено напред,докато Манев загуби в първата си серия срещу Кабай.Така се стигна до серията,в която двамата основни съперници застанаха един до друг.Наги поведе,но падна,след него падна и Манев.Серията бе спряна,унгареца дисквалифициран,а при повторното пробягване нашият състезател взе 3т.
1.Н.Манев
2.Ш.Кабай
3.Р.Наги
Шумен – четирима състезатели –Наги,Манев,Петранов и Кабай имаха почти изравнени възможности за спечелване на наградата.Това предполагаше,че „битката” ще бъде жестока.Наистина имаше много интересни и оспорвани серии,които държаха в напрежение зрителите.Р.Наги,който в този ден навършваше 22 години показа цялото си майсторство,мощ и устременост.Нито един от участниците не успя да спре победният му ход и напълно заслужено унгарският състезател стана десетият носител на Голямата награда и четвъртият чуждестранен участник,който се окичва с отличието.Наги убедително спечели и спора между първите шест в крайното подреждане за специалната награда „Златният шлем”.
1.Р.Наги
2.Г.Петранов
3.Н.Манев
Крайно класиране:
1.Р.Наги /Унг/ - 42т.
2.Н.Манев – 40т.
3.Г.Петранов – 40т.
4.Ш.Кабай /Унг/ - 39т.
5.З.Йорданов – 30т.
6.Х.Шатцер /Ав/ - 26т.
http://speedway-bg.com/index.php?page=1989-godina